Welcome to my dicontinued blog. I have now, 2014,
moved on to other platforms, more well suited
for me and my work.
Think of this blog as a way to go down memory lane,
with pictures drawings and thoughts many years old.

PLEASE follow my progress instead on:
INSTAGRAM and on my portfolio WEBSITE.

EXTRA! En post om Vårutställningen.

Här! är äntligen en dokumentation av min del av Vårutställningen på Konstfack där jag presenterade min bok Den mörka skogen. Jag har haft lite sommarlov nu men tänkte att jag skulle visa en hel del MER av mitt examensarbete/min bok nu. Först ut är alltså den här posten om utställningen. Här på första bilden står jag och posar och låtsas kolla på mina inramade originalteckningar. 


Fler bilder längre ner, men först lite process. Eftersom min bok utspelar sig i en skogsvärld så tänkte jag att jag kunde göra en läshörna som välkomnade och drog in folk i fantasien, ungefär så här: 



Vidare till bygget: Vår examensklass fick hjälp med utställningsbygget av studenter i tvåan. Så här kunde det se ut när de fick hjälpa mig att bland annat måla lite trädstammar. (Om ni läser det här så TACK!! för hjälpen.) 
Ett tack till, till Erik Olovsson (han gjorde Designbussen på samma vårutställning) som i sista sekunden kunde bidra med en tillräckligt stor bit grön matta.



 Så här fint blev det! Tack alla som kom och tittade, och tack så mycket alla som köpte min bok.




Här nedan ser ni hela min bok monterad uppslag för uppslag, omgiven av processbilder, dummys och originalskisser. Kul att så många tog sig tid att titta och tycka om boken. Framför allt roligt var när besökare jämförde och diskuterade skisser och färdiga bilder. Det är en nörd-diskussion som en sällan får tillfälle till annars. Jag ska visa lite av de här bilderna i nästa post. 


Eftersom jag medvetet försökte arbeta så lite som möjligt i datorn har jag för i stort sett alla uppslag hyggligt fina original. Jag ramade in ett gäng av dem på utställningen, det blev fint. Kanske återkommer de snart på något annat ställe. 


1 comment:

  1. Vilken härlig Den mörka skogen-hörna! Läshörnan med målningen, pallarna och den gröna mattan drar skulle i alla fall fått mig att gå in i montern om jag var besökare :-)

    ReplyDelete

Note: Only a member of this blog may post a comment.