Welcome to my dicontinued blog. I have now, 2014,
moved on to other platforms, more well suited
for me and my work.
Think of this blog as a way to go down memory lane,
with pictures drawings and thoughts many years old.

PLEASE follow my progress instead on:
INSTAGRAM and on my portfolio WEBSITE.

En stressig ark-ill

Här ska ni få se: En bild jag behövde stressa ihop på två timmar. Ett befintligt hus skulle få en ny flashigare entré och jag skulle visa hur det kan komma att se ut.
Den färdiga bilden.
Jag ville först göra nåt kollageaktigt men det såg visst för deppigt och socialrealistiskt ut så därför gick jag vidare och gjorde en teckning istället. Kollageidén tog första timmen så jag hade ordentligt bråttom. Så här blev det, endel handgjort och mycket digitalklipp av olika handgjorda delar.
Det refuseradee kollaget. Jag tänkte klippa in tecknade figurer också men blev avbruten innan dess.
Efteråt testade jag en tredje variant och blandade de båda genom att använda post-it-lappshimlen på teckningen. Roligt med stress. Lite i alla fall.
Kombinationsförsöket.
Övrigt intressant: Konstfack släppte sina uppgifter till arbetsproverna idag. Äntligen! Jag känner mig peppad.

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.